خرید بک لینک خرید هاست ارزان

به نقل از فروشگاه ابزار تولزکده بست کمربندی یکی از انواع بست های موجود در بازار و یکی از ساده ترین وسایلی است که از آن برای بستن اجسام مختلف به یکدیگر و مهار کردن وسایلی از جمله سیمها و کابلها در صنایع و کارهای مختلف استفاده میشود. حالا که با تعریف کلی از بست کمربندی آشنا شدید بریم سراغ معرفی انواع بست کمربندی ، بستهای کمربندی به دو نوع بست کمربندی پلاستیکی و بست کمربندی استیل تقسیم بندی میشن که هرکدومو در ادامه به طور مفصل براتون توضیح میدیم.

انواع بست کمربندی

۱- بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی پلاستیکی به نسبت بست کمربندی استیل کاربرد بیشتر و وسیع تری دارد و تقریبا همه شما با این نوع بست آشنایی دارید ولی در این مقاله اطلاعات کامل تری از این نوع بست در اختیار شما قرار میدهیم که شاید هیچ جایی نخوانده باشید و برایتان جذابیت داشته باشد.

استفاده از بست پلاستیکی بسیار آسان بوده و کار کردن با این نوع بست نیاز به ابزار مخصوصی ندارد ، در هر بست کمربندی پلاستیکی یک دندانه ی هم سطح شده در یک طرف آن قرار دارد که این سطح دندانه ای را درون دهانه یا ضامن بست در طرف دیگر آن قرار میدهیم و بست را قفل میکنیم فقط کافی است پس از عبور سطح دندانه ای از ضامن بست آن رابکشید تا بست سفت شود و بسته به اندازه ای که میخواهید آن را سفت کنید. بگذارید در همین ابتدا یک نمونه از کاربرد این محصول را برای شما مثال بزنیم . تصور کنید سیم های اتومبیل شما به صورت نامرتب جدای از همدیگر قرار گرفته اند و امکان اتصال یا پارگی آنها بر اثر برخورد و اصطکاک وجود دارد ، شما به راحتی میتوانید آنها را به صورت دسته ای کنار یکدیگر مرتب کرده و بست پلاستیکی را به دور آنها پیچیده و سفت کنید و مانع از آویزان شدن سیم ها شوید.

بست پلاستیکی اغلب از پلاستیک فشرده ساخته میشود و از استحکام قابل قبولی برخوردار است پس از بابت پاره شدن آن نیز اصلا احساس نگرانی نکنید. باید این را در نظر بگیرید که در صورت بستن و استفاده از بست کمربندی امکان باز کردن و استفاده مجدد از یک عدد بست وجود ندارد و وقتی بست را سفت میکنید دیگر امکان شل کردن و باز کردن آن وجود ندارد و فقط میتوانید در صورت نیاز آن را سفت تر کنید و برای کارهای دیگر باید از یک عدد بست دیگر استفاده کنید.

تولید کنندگان با توجه به نیاز مصرف کننده انواع مختلفی از بست کمربندی را در رنگ ها و ابعاد مختلف طراحی کردند. علاوه بر این برخی از بست های کمربندی ممکن است در برابر اشعه یو وی نیز مقاوم باشند. در دسترس بودن سایز بندی های متفاوت در این وسیله این امکان را فراهم می کند که مثلاً برای نگهداری وسایل کوچک نوع نازک تر آن و برای وسایل بزرگتر از بست کمربندی با استحکام کششی بالا بهره برد. بست های کمربندی در زمینه های خاص شامل حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، سیم های بلندگو و تجهیزات خانگی کاربرد دارند. این اتصالات به طور معمول در برابر مواد شیمیایی، گریس و محصولات روغنی مقاوم بوده و همچنین تمام انواع این ابزار باید در برابر اشتعال پذیری مقاومت داشته باشند که مقدار این مقاومت توسط تولید کننده نشان داده میشود.

تقسیم بندی بست پلاستیکی :

بست کمربندی پلاستیکی با توجه به جنس به دو نوع مختلف تقسیم بندی میشود که یکی از آنها از جنس پلی آمید ۶۶ یا نایلون ۶٫۶ است و دیگری از جنس پلی آمید ۶۴ یا نایلون ۶٫۴ میباشد که هر کدام در موارد مختلفی استفاده میشوند که در زیر به آنها اشاره میکنیم. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که چون جنس این بست ها از جنس پلاستیک پلی آمید است در برابر شرایط و تاثیرات محیط بسیار تاثیر پذیر هستند و به همین علت باید در مکانی خشک و دارای دمای پایین نگهداری شود . بسته بندی این بست ها درون کیسه های خلاء انجام میشود و باید تا قبل از زمان استفاده و مورد نیاز خود بسته بندی آنها را باز نکنید و در صورت باز شدن بسته بندی حداکثر تا ۳۰ روز از آنها استفاده کنید.

بست کمربندی سفید (پلی آمید ۶۶ یا نایلون ۶٫۶) :
بست پلاستیکی پلی آمید ۶۶ که به نام دیگر بست نایلونی ۶٫۶ در بازار شناخته میشود معمولا کاربردها و مصارف عمومی تری دارد و در بیشتر موارد از این نوع بست استفاده میشود و به این دلیل که این نوع بست در مقابل اشعه فرا بنفش (اشعه UV) مقاوم نبوده معمولا از این بست در مکانهای بسته که در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندارد استفاده میشود و بنا به جنس این محصول در صورت استفاده در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید به مرور زمان دچار پوسیدگی میشود . بست پلی آمید ۶۶ اکثرا به صورت رنگ طبیعی خود یعنی رنگ شیری متمایل به سفید در بازار موجود است.

بست کمربندی سیاه (پلی آمید ۶۴ یا نایلون ۶٫۴) :
این نوع بست که به نام بست پلاستیکی پلی آمید ۶۴ در بازار شناخته میشود بر خلاف همتای خود در مقابل اشعه فرابنفش و نور خورشید مقاوم بوده و برای مصارف در فضاهای باز و استفاده در مکانهایی که زیر نور مستقیم خورشید قرار دارند تولید و ساخته شده است و در صورتی که میخواهید در فضای باز و زیر نور خورشید از بست پلاستیکی استفاده کنید این نوع بست دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. بست پلی آمید ۶۴ معمولا به رنگ طبیعی خود یعنی سیاه در بازار یافت میشود.

بست کمربندی پهن

بست کمربندی در ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار میشود و همین مساله باعث شده است که بازار هدف بسیار بزرگی را ازآن خود کند و برای هر شغلی در هر زمینه ای نیازهای مربوطه را برطرف کرده و باعث آسودگی خیال افراد بابت استفاده از این محصول شود و این اطمینان را به افراد مختلف بدهد که برای کارهای مختلف چه در خانه و چه در محل کار با توجه به نیاز خود بتوانند از بست کمربندی استفاده کنند. بست کمربندی در ابعاد ۱۰ سانتی متری تا ۱۲۰ سانتی متری با ضخامت ۲٫۵ میلی متر تا ۹ میلی متر تولید و روانه بازار میشود که بست های کمربندی با ضخامت بالا شامل ۷٫۶ میلی متر و ۸ میلی متر و ۹ میلی متر در دسته بست کمربندی پهن قرار میگیرند و تحمل وزن زیادی را دارند.

 

رنگ های مختلف بست برای کاربردهای فردی :

کابل کشی و منظم کردن سیم ها با بست های به رنگ سفید و سیاه همواره یکی از محبوب ترین و مورد استفاده ترین روش ها در استفاده از بستهای کمربندی پلاستیکی است ولی طیف گسترده ای از بست های پلاستیکی رنگی مانند رنگ های قرمز ، سبز ، قهوه ای ، آبی و …در بازار موجود است.

این نوع بستهای پلاستیکی رنگی برای کدگذاری عالی و ایده آل هستند برای مثال می توان برای دسته بندی محصولات و قطعات خاص و یا دسته بندی مخصوصی از یک کالا از رنگ خاصی استفاده کرد تا کارگران به راحتی بتوانند دسته بندی مورد نظر خود را پیدا کنند. این نقش به ویژه در بخش خودرو و همچنین در بسیاری از صنایع دیگر در کارخانه ها به کار می آید و نقش مهمی ایفا میکند.

برخی از صنایع در جهان رنگ های کابل کشی خاصی را ترجیح می دهند به عنوان مثال در صنایع غذایی ،رنگ آبی اغلب ترجیح داده میشود در حالی که صورتی نقش مهمی در بخش هوا فضا دارد.

۲- بست کمربندی استیل

بست کمربندی استیل نیز کاربردی مشابه مانند بست های کمربندی پلاستیکی دارد فقط با این تفاوت که در مواردی که نیاز به مقاومت بالایی داریم استفاده میشود بست های کمربندی استینلس استیل به عنوان بهترین نوع بست جهت خوشه بندی کابل های شبکه و انواع دیگر سیم ها و کابل ها محسوب می شوند، همچنین مقاومت کششی بالای این بست ها، قدرت و امنیت را جهت خوشه بندی اجسام سنگین تضمین می کند.

بست کمربندی استنلس استیل در محیط بسته، محیط باز، زیر زمین (دفن مستقیم)، و زیر آب و در شرایطی که خوردگی، ارتعاش، تغییرات جوی در بازه وسیع، تابش بسیار شدید خورشید، یا سرمای بسیار زیاد وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که در مقابل شرایط متفاوت آب و هوایی و اسید ها مقاومت بسیار بالایی دارد.

بستهای کمربندی استینلس استیل آب را به خود جذب نمی کنند، غیر قابل اشتعال بوده و مقاومت بسیار بالایی در مقابل اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی دارند. قفل این نوع بست ها، از نوع توپی می باشد، بدین معنی که ساچمه ای از جنس استنلس استیل داخل محفظه قفل قرار دارد که در هر نقطه از بدنه بست می نشیند و بست را در یک مسیر قفل می کند (امکان شل کردن قفل پس از بستن آن میسر نیست) .

بستهای کمربندی استیل در دو نوع روکش دار و بدون روکش تولید میشود که هر کدام بسته به محیط مورد استفاده قرار میگیرند.

بست کمربندی استینلس استیل بدون روکش :

همانطور که گفته شد این بست ها مقاومت بسیار خوبی در برابر دما و رطوبت و نور مستقیم خورشید داشته و می توان در فضاهای باز به مدت طولانی از آنها استفاده کرد .

بست کمربندی استیل روکش دار :

جنس روکش این بست ها معمولا اپوکسی میباشد . این بست ها علاوه بر ویژگی های عمومی ذکر شده برای بست های استیل معمولی به دلیل روکش قرار گرفته بر روی محصول از عمر و دوام طولانی تری برخوردارند.

بست های استیل بیشتر در صنایع الکتریکی مصرف دارد و مخصوص پلوس ماشین هستند . بست کمربندی استیل با سری های کوچک در دسترس است که هنگام استفاده مشکلی از بابت جا نرفتن سری پیش نیاید. این نوع بست ها از جمله محصولات پرمصرف در قطعات یدیکی و الکتریکی به شمار می آید. بدنه صاف و لبه های صیقلی بست کمربندی استینلس استیل علاوه بر مزیت خراش ندادن روکش کابل، عدم صدمه به دست برهنه نصب کننده را تضمین می کند. قفل این نوع بست ها، از نوع توپی می باشد، بدین معنی که ساچمه ای از جنس استینلس استیل داخل محفظه قفل قرار دارد که در هر نقطه از بدنه بست می نشیند و بست را در یک مسیر قفل می کند (امکان شل کردن قفل پس از بستن آن میسر نیست).

همچنین، طراحی قفل توپی باعث سهولت و روانی نصب بست کمربندی استینلس استیل می شود. با توجه به عمر بسیار بالای این نوع بست ها، استفاده از آن جهت خوشه بندی دراز مدت کابل ها، لوله ها، و شیلنگ ها توصیه می گردد. علاوه بر این مقاومت کششی بالای بست های استینلس استیل، قدرت و امنیت را جهت خوشه بندی اجسام سنگین تضمین می کند.

فروشگاههای مختلفی در سطح اینترنت به فروش بست کمربندی مشغول هستند که یکی از بهترین این فروشگاهها که بست های کمربندی را با بهترین قیمت بازار و قیمت های استثنایی در فروشگاه خود موجود کرده است فروشگاه ابزار تولزکده است که به راحتی میتوانید با جستجوی کلمه فروشگاه ابزار تولزکده وارد سایت این شرکت شده و یا برای مشاهده انواع بست کمربندی اینجا کلیک کنید و بست های مورد نیاز خود را با بهترین قیمت بازار سفارش دهید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال و مشاوره میتوانید به صورت رایگان با کارشناسان فروش مجموعه تولزکده در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.