خرید بک لینک خرید هاست ارزان
راه‌حل‌هایی برای مواجهه با مشکل کم‌رویی

راه‌حل‌هایی برای مواجهه با مشکل کم‌رویی

5 / 0
[ 0 رای ]

راه‌حل‌هایی برای مواجهه با مشکل کم‌رویی

اگر کم‌رویی را جدی نگیرید و برای رفع یا تضعیف آن ترفندهای مختلفی را امتحان نکنید، می‌تواند به یک مشکل جدی در زندگی شخصی و روابط اجتماعی شما تبدیل شود. ما در این مطلب قصد داریم تا برخی ترفندهای مؤثر برای کاهش حس کم‌رویی را به شما معرفی کنیم. اگر به شکل جدی با این موضوع درگیر نیستید، می‌توانید بدون مشاوره روانشناسی با مطالعه این نکات، برای کاهش کم‌رویی در شخصیت خود تلاش کنید.

 

کم‌رویی در کودکی شکل می‌گیرد

ارتباط بگیرید و در تعامل باشید

به جای اینکه به ترس خود در ارتباط‌های اجتماعی دامن بزنید، سعی کنید حتماً با آن مواجه شوید. هر قدر بدتر از ترس خود فرار کنید، او مثل سایه، با سرعت بیشتری شما را دنبال می‌کند. پس سعی کنید تا با تعامل ترس خود را بکشید. شاید اگر در این مواقع کمی دست و پای خود را گم کنید، کاملاً طبیعی است و از این موضوع نترسید؛ قطعاً با گذشت زمان شما بیشتر با شرایط آداپته شده و راحت‌تر می‌شوید. برای شروع جمع‌های شلوغ را انتخاب نکنید تا سطح بتوانید سطح استرس را راحت‌تر کنترل کنید. جمع‌های دو یا سه نفره با آشنایی قبلی فرصت خوبی برای تمرین تعامل و مواجهه با غول کم‌رویی هستند. پس خیلی جدی به سمت آن بروید.

موقعیت‌های جدید را تجربه کند؛ با تنوع کم‌رویی را شکست دهید

در یک باشگاه ورزشی عضو شوید، عضو تیم فوتبال مدرسه شوید یا به یک کلاس آموزش زبان خارجی بروید؛ این‌ها کمک می‌کنند تا شما با تجربه محیط‌های جدید، ضمن خروج از دایره امن، تجارب جدیدی کسب کنید. داشتن تجربه حضور و مکالمه در چارچوب‌های متفاوت قاتل بالفعل کم‌رویی شماست. پس به جای این که به دنبال ایجاد آرامشی مصنوعی با انزوا باشید، تلاش کنید تا از موقعیت‌های جدید نهایت استفاده را ببرید. این موقعیت‌های جدید هستند که افراد را پخته کرده و باعث می‌شوند تا به کم‌رویی دچار نشوند.

کم‌رویی در کودکی شکل می‌گیرد

زبان بدن را بیاموزید

بخش اعظم بار ایجاد ارتباط با افراد جدید بر دوش حرکات اندام شماست. به همان میزان که زبان و کلام شما در ایجاد یک رابطه جدید تأثیر دارد، حرکات و بدن نیز مؤثر است. پس اگر خواهان ایجاد یک رابطه صحیح و هستید، حتماً زبان ردن خود را تقویت کنید. در بسیاری شرایط حتی اگر کم‌رویی باعث هیجان و اضطراب در شما شود، می‌توانید با زبان بدن قوی این موضوع را پوشش دهید تا طرف مقابل متوجه این موضوع نشود. در یک مشاوره روانشناسی خوب، می‌توانید متوجه نشانه‌های اضطراب خود شده و برای پوشش آن تلاش کنید.

هوشیار و آگاه باشید

سعی کنید تا در یک تعامل به جای پرداختن به ترس و استرس خود که ناشی از کم‌رویی است، به سخنان و جزئیات حرکات طرف مقابل دقت کنید. این کمک می‌کند تا شما هوشیارانه آماده ارائه واکنش مناسب باشید. در اکثر مواقع کم‌رویی و گیجی شما، با تأخیر در پاسخ یا حرکات ناگهانی پدیدار خواهد شد. پس ذهن خود را عادت دهید تا در مرز موقعیت بوده و هوشیارانه موضوعات و مسائل را دنبال کند. افراد با پرستیژ و کاریزماتیک می‌دانند که هوشیاری اصل اول تحت تأثیر قرار دادن افراد است. به دوستان خود نشان دهید که آگاهانه سخنان و حرکات آنان را دنبال می‌کنید.

مشاوره تلفنی با مرکز مشاوره در اصفهان

رزرو نوبت در واتس اپ به شماره

۰۹۳۶۳۰۶۹۱۶۲

 

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.