خرید بک لینک خرید هاست ارزان
روانشناس برای افسردگی

روانشناس برای افسردگی

5 / 0
[ 0 رای ]

روانشناس برای افسردگی

افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات روانشناسی به حساب می آید. افسردگی می تواند در یک طیف از احساس افسردگی موقت تا اختلال افسردگی طبقه بندی شود. درمان های رایج برای افسردگی توسط روانشناس شامل روانکاوی، شناخت درمانی یا روان پویشی می شود.

یک روانشناس برای درمان افسردگی از روان درمانی استفاده می کند. درمان افسردگی بدون دارو در این اواخر نتایج شایان توجهی به همراه داشته است. این قبیل درمان ها توس پژوهش های روانشناسی علمی و معتبر پشتیبانی شده اند. این روزها اکثر مراجعین ره مراکز روانشناسی درمان افسردگی بدون دارو را ترجیح می دهند.

دارودرمانی و استفاده از قرص در شرایط خاص و در برخی بیماران حاد توصیه می شود. روان درمانی افسردگی از نظر هزینه درمانی و پیشگیری از عود مجدد مزایای بی نظیری به همراه دارد.

بهترین روانشناس برای درمان افسردگی

یکی از موانع موجود برای اثربخشی روان درمانی در مراکز روانشناسی این است که بسیاری از پرویکردهای درمانی کوتاه مدت شده اند. برخی از درمان ها از قبیل شناخت درمانی تنها چند هفته به طول می انجامد. علی رغم اینکه این قبیل درمان ها نتایج مثبتی به همراه داشته اند اما هنوز درمان های تحلیلی از قبیل روانکاوی به واسطه سپری کردن زمان کافی هوز خط اول درمان به حساب می آیند.

کوتاه بودن زمان درمان می تواند مانع شناخت مشکلات زیربنایی شود. یک درمان بلند مدت از قبیل روانکاوی مشکلات زیربنایی و تجربیات کودکی را مورد بررسی قرار می دهد و افسردگی را به صورت ریشه ای درمان می کند.

بهترین روانشناس تهران در کنار سایر روش های درمانی از روانکاوی برای درمان مشکلات روانشناختی از قبیل افسردگی، وسواس و اضطراب استفاده می کند.

افسردگی یکی شایع ترین بیماری به حساب می آید

بیماری افسردگی اساسی از نظر آسیب زا بودن، دومین مشکل در سراسر جهان است. ویژگی اساسی بیماری افسردگی وقوع یک یا چند دوره عمده شامل کاهش علاقه و خلق پائین است.

دوره های عمده افسردگی حداقل دو هفته طول می کشد. تشخیص اختلال افسردگی توسط روانشناس در وهله اول بواسطه افت کارکرد کلی فرد انجام می پذیرد.

دلائل افسردگی می را بهتر بشناسید

افسردگی یک دلیل منفرد ندارد و به دلایل مختلفی می تواند شکل بگیرد. برای تشخیص درست افسردگی باید به بهترین روانشناس تهران یا شهر خود مراجعه کنید. در ادامه بعضی از مشکلات زیربنایی افسردگی مرور می شوند.

رویدادهای استرس زای زندگی

یک واقعه ناراحت کننده مانند فوت یکی از اعضاء خانواده یا از دست دادن روابط عاشقانه می تواند افراد را به سمت افسردگی سوق دهد. استرس شغلی یا مشکلات اقتصادی نیز از علل شایع افسردگی است. اما زیربنای همه این آسیب پذیری ها تجارب تروماتیک اولیه زندگی هستند. افرادی که سعی می کنند به تنهایی با این مشکلات کنار بیایند و از خانواده و روانشناسان کمک نگیرند، به ویژه در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

صفات شخصیتی

افرادی دارای صفات شخصیتی ناسازگار نیز مستعد ابتلا به افسردگی هستند. کسانی که بیش از حد خود سرزنشگری دارند یا اعتماد به نفس آنها پائین است، در معرض خطر قرار دارند.

همچنین، اگر سابقه خانوادگی افسردگی وجود داشته باشد، مانند پدر یا مادر یا خواهر و برادر افسرده، این احتمال وجود دارد که شما نیز به افسردگی مبتلا شوید. با این وجود، این مساله قطعیت ندارد. بسیاری از افراد با داشتن سابقه ای از افسردگی در خانواده افسرده نمی شوند. برای ارزیابی اولیه سعی کنید به بهترین روانشناس تهران مراجعه کنید.

بیماریهای جسمی و فرسایش

هر بیماری می تواند باعث تسریع افسردگی شود. به ویژه اگر به سطح فعالیت یا زندگی جنسی شما ارتباط پیدا کند. افراد مبتلا به بیماری های جسمی شدید به طور ویژه در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

مشکلات تیروئید و آسیب های سر نیز می توانند منجر به افسردگی شوند. همچنین، افزایش سن می تواند احساس افسردگی در برخی افراد را افزایش دهد. با مراجعه به موقع به یک دکتر روانشناس نسبت به پیشگیری اقدام کنید.

سوء مصرف مواد و الکل

افرادی که برای فرار از مشکلات به مواد مخدر یا الکل روی می آورند دچار افسردگی شدید می شوند. زیرا این مواد می توانند افسردگی را مخفی کنند. علاوه بر این، کسانی که معتاد می شوند اغلب مشکلات خانوادگی یا شغلی را تجربه می کنند که این امر نیز می تواند به افسردگی منجر شود.

فرزند آوری

افسردگی پس از زایمان می تواند ناشی از تغییرات هورمونی باشد. همچنین مسئولیت زیاد و مشکلات مراقبت از کودک و تغییر در ساختار خانواده تاثیرگذار می باشد. مراجعه به موقع به روانشناس می تواند از مزمن شدن افسردگی جلوگیری کند.

افسردگی از درجات مختلفی برخوردار است

افسردگی به طور معمول در سه دسته اصلی تشخیص داده می شود:

افسردگی خفیف

افسردگی متوسط

افسردگی شدید

روانشناسان از یک فرمول استاندارد برای تشخیص بیماری افسردگی استفاده می کنند. برای دریافت یک تشخیص درست باید حداقل یکی از دو علامت کاهش علائق و خلق پائین وجود داشته باشد.

علائم افسردگی

کاهش خلقی پائین

از دست دادن انگیزه: به دلیل کمبود علاقه نسبت به فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می برده است.

۵ مورد از علائم زیر برای تشخیص افسردگی ضروری می باشد.

مشکلات خواب

تغییر اشتها

خستگی

کسالت یا تحریک پذیری

مشکل در تمرکز و حل مسائل روزمره

احساس گناه و یا بی ارزش بودن

افکار مرگ یا خودکشی

افسردگی خفیف

برای تشخیص افسردگی خفیف، یکی از علائم اصلی و حداقل چهار مورد از سایر علائم ضروری است.

عملکرد روزمره شما ممکن است مانند یک مبارزه احساس شود اما هنوز قادر خواهید بود کنار بیایید و از پس آن بر می آیید. شدت افسردگی در برنامه درمانی که یک روانشناس خوب تهران پیدا می کند نقش دارد.

افسردیگی متوسط ​​

برای تشخیص ​​افسردگی متوسط، هر دو علائم اصلی و چهار مورد از سایر علائم ضروری است.

کارهای روزمره و فعالیتهای اجتماعی شما احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرند. زیرا شما ممکن است از موقعیت هایی که قبلاً احساس می کردید قادر به مدیریت آن هستید خودداری کنید. یا با آنها دست و پنجه نرم کنید. توانایی شما در تمرکز و حل مشکلات نیز به طور قابل توجهی ضعیف خواهد شد.

افسردگی شدید

تشخیص افسردگی شدید هم علائم اصلی را شامل می شود و هم پنج مورد از سایر علائم را نیاز دارد. علائم به طور قابل توجهی در عملکرد شما مختل می کند. درنتیجه قادر نخواهید بود بیشتر فعالیتهای روزمره را خود را انجام دهید.

روانشناس افسردگی در تهران

طی تحقیقات گسترده علمی مراجعه به روانشناس افسردگی در تهران می تواند بسیار موثر باشد. روانشناس افسردگی در تهران به کاهش علائم کمک می کند، استراتژی های مقابله ای موثر را آموزش می دهد و می تواند به شما کمک کند تا از وقوع یا تشدید افسردگی در آینده جلوگیری کنید.

تا چند دهه گذشته پزشکان برای درمان افسردگی دارو تجویز می کردند. امروزه، به عنوان اولین مداخله، به خصوص در مواردی که علائم خفیف تا متوسط باشد، روان درمانی توسط روانشناس است.

در افسردگی شدید، بیمار می تواند به طور موقت دارو مصرف کند. با این حال، همراه با سایر درمان ها، مانند دارو، یک دکتر روانشناس می تواند نقش مهمی در درمان افسردگی داشته باشد.

برای دریافت نوبت از بهترین روانشناس تهران به لینک زیر مراجعه فرمائید.

https://drraminalavi.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.