خرید بک لینک خرید هاست ارزان
کورین| سنگ کورین

کورین| سنگ کورین

5 / 0
[ 0 رای ]

کورین | سنگ کورین

کورین ، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حرکت به سمت دنیای مدرنیته امروزه استفاده از متریال و مواد طبیعی کمتر شده و برای آنها جایگزین هایی به وجود آمده است.بر خلاف گذشته که کمتر به مصنوعات توجه میشد و مصنوعات نمی توانستند جایگزین مناسبی برای مواد طبیعی باشند ، امروزه با تنوع و زیبایی و خواص منحصر به فرد خود توانسته اند جایگاه خوبی در منازل اعیانی که در گذشته صاحبان آنها به شدت دنبال استفاده از مواد طبیعی بودند به دست آورند و این افراد را متقاعد نموده است که می توان از این مواد نیز در دکوراسیون و طراحی منزل استفاده کرد و نمای زیبا و جذابی را در محیط منزل خلق کرد.
برای مشاهده پروژه های انجام شده کورین گروه معماری دکورساز بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

بنر پروژه های کورین

قیمت بالا و گزاف سنگ های طبیعی استفاده از این سنگ ها را مربوط به قشر خاصی از جامعه میکرد و افراد متوسط و پایین جامعه توانایی تهیه این نوع از سنگ ها را نداشتند، ولی امروزه با به وجود آمدن سنگ های مصنوعی کورین، و ویژگی های بی نظیر آنها و همچنین زیبایی و جذابیت آنها دیگر این فاصله برداشته شده است و بیشتر افراد را به سمت استفاده از این سنگ ها کشانده است.

کورین

نحوه ورود آشپزخانه اوپن به منازل چگونه بود؟

در زمان گذشته آشپزخانه ها معمولا به دلیل وجود دود و همچنین بخار ناشی از پخت و پز توسط اجاق های قدیمی در مکانی دور از چشم مهمان طراحی می شد تا باعث ناراحتی مهمانان نشود و اغلب آشپزخانه را در فضایی به دور از دید و بسته مانند زیرزمین و یا پستوی خانه ها تعبیه میکردند. با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن اجاق گاز های مدرن و سیستم های تهویه هوا از جمله هود ، آشپزخانه نه تنها از پستو و فضای بسته خارج شد بلکه به عنوان وسیله ای برای جلوه منزل و آراسته کردن و زیبایی خانه مورد استفاده قرار گرفت.
با گسترش این پدیده و باز شدن فضای آشپزخانه به روی مهمان ، آشپزخانه های اوپن و لوکس و شیک بسیار مورد استقبال قرار گرفت و خیلی زود جایگاهی خوب در بین خانواده های ایرانی پیدا کرد. این پیشرفت روز به روز در حال گسترش است و کم کم با مدرن سازی فضای آشپزخانه ، کانترها و میزهای زیباتری به جهت زیباسازی این محیط و فضا به میان آمد که علاوه بر کم حجم بودن و اشغال فضای کمتر دارای قابلیت های بسیار و زیبایی بیشتری نسبت به قبل بودند.به همین جهت سنگ های مصنوعی کورین محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردند زیرا با وجود ظاهر زیبا و جذاب به عنوان یک میز به جهت سرو غذا و یا مکانی برای برش سبزیجات و پخت غذا به کار می رود.

 

گروه معماری دکورساز در زمینه طراحی و دکوراسیون ساختمان منازل و ادارات خدمات گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد که یکی از اصلی ترین و بهترین این خدمات اجرای انواع مختلف کورین و سنگ کوارتز میباشد.
گروه معماری دکورساز انواع کورین ایرانی و خارجی از جمله کورین سامسونگ ، ال جی و هانکس را با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای شما عزیزان ارائه و اجرا می نماید به صورتی که در پایان پروژه شما عزیزان حتما از انتخاب این مجموعه راضی بوده و لبخند رضایت بر لبان شما می نشیند و این اصلی ترین هدف گروه معماری دکورساز در طول این سالها بوده و خواهد بود.

سنگ کورین چیست؟

سنگ های مصنوعی در بازار با نام کورین (corian) شناخته می شوند که در طرح ها و رنگ های مختلف و باکیفیت مختلف در بازار موجود بوده و شرکت های مختلف ایرانی و خارجی از جمله سامسونگ و الجی این نوع سنگ ها را تولید و به بازار عرضه میکنند.
کورین، در واقع صفحات یکپارچه و بدون درز میباشند که به دلیل طرح های زیبا و تنوع رنگ و ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود در انواع پروژه های تجاری ، صنعتی ، مسکونی ، آزمایشگاهی ، اداری و … کاربرد دارند و البته بیشترین مصرف آنها امروز در ایران در آشپزخانه منازل و همچنین دکوراسیون داخلی میباشد و جایگاه خوب و مناسبی را در بین خانواده های ایرانی پیدا کرده اند و روز به روز به محبوبیت آنها افزوده می شود و صفحات کورین فراگیری بیشتری بین افراد پیدا میکند.
سنگ مصنوعی کورین

سنگ مصنوعی کورین

کورین نامی است که به اولین سنگ مصنوعی تولید شده در ایالات متحده آمریکا (solid surface ) اطلاق گردیده بود و از آن زمان تا به امروز به سنگ های مصنوعی کورین می گویند و به همین نام خوانده می شود و ریشه نام گذاری این سنگ مصنوعی به این موضوع بر میگردد.
کورین به عنوان ترموستینگ پلاستیک (گرما سخت) شناخته شده است. اما می تواند در دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد به عنوان ترمو فرم نیز ظاهر شود. در این حالت کورین را نسبت به میزان ضخامتی که دارد می توان تا شعاع ۲۵ میلی متر خم کرد و فرم های منحصر به فردی را به وجود آورد. این خاصیت یکی از ویژگی های متمایز آن محسوب می شود. این ماده بیش از ۳۰ سال است که به عنوان ماده جایگزین به جای سنگ و چوب در کشورهای پیشرفته صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
سطوح کورین، پوشش های ۱۰۰% اکریلیک هستند که دامنه وسیعی از ویژگی ها را شامل می شوند. مهمترین آنها دامنه بسیار وسیعی از رنگ های گوناگون است که شامل بیش از ۷۰ نوع رنگ برای هر نوع سطح داخلی می باشد. در کنار ظاهر زیبا، محصولات کورین، دارای ویژگی های کاربردی منحصر به فردی هستند، دوام بالا، خاصیت ضد لک بودن و شستشوی آسان و تعمیرات فوری همه از ویژگی های محصولات کورین، به شمار می رود.

 

برای مشاهده پروژه های انجام شده کورین گروه معماری دکورساز بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

بنر پروژه های کورین

اتصال صفحات کورین به چه صورت است؟

اتصال بین دو صفحه ی سنگ کورین، با استفاده از رزین اکریلیک صورت می پذیرد که یک اتصال بدون درز، تمیز و صاف را به وجود می آورد. رزین در درز حل می شود و با یک پولیش نهایی یک سطح بدون درز را ایجاد می کند. درزهای نامرئی در کنار تنوع بی‌ نظیر کورین به طراح این امکان را می‌دهد که به خیالی آسوده به طراحی فرم‌ها و رنگ‌ها بپردازد .این ویژگی‌ها باعث شده که سطوح یکپارچه سنگ مصنوعی کورین از جمله محدود محصولاتی باشد که مورد تأیید برای استفاده در صنایع غذایی و امور بهداشتی و بیمارستانی هستند.

 

کورین

صفحات کورین

سنگ کورین(solid surface acrylic) نیازی به آب بندی شدن ندارد و برای پاک کردن سطوح آن از محلول آب و صابون و یا محلول آمونیاک مناسب می باشد. نصب صفحات کورین، معمولا به این شکل است که صفحات خام را مطابق نظر مشتری بر اساس رنگ و طرح و کیفیت خریداری نموده و قبل از اجرا بر روی قسمتی که میخواهند این صفحات را نصب نمایند یک زیرسازی ایجاد مینمایند. (گاه معمولا در پروژه های مسکونی مانند آشپزخانه ها که متداول ترین مکان های استفاده کورین. میباشد در نظارت های خود میبینیم برخی عزیزان به این نکته مهم توجه نمیکنند که هدف اصلی از هزینه اصلی مشتری برای خرید کورین امکان ضد آب بودن آن است ! و نصاب محترم در قسمت هایی که نفوذ آب بالا است مشاهده میشود که برای زیر سازی به جای قطعات ضد آب از MDF استفاده مینماید که باعث میگردد به مرور زمان و نفوذ آب آن قسمت دچار مشکل شود)
پس از ایجاد زیر سازی مناسب صفحات متناسب با ابعاد و قالب مورد نظر برش خرده و نصب میگردند و لبه های کار در قسمت هایی که بدون درز است ابزار میخورد , سپس در قسمت های درز محل اتصال با استفاده از چسب و رزین مخصوص کورین و گیره و تنگ دستی آنها را کاملا بهم محکم میچسبانند و تا حد امکان با لمس توسط دست یا ابزار سعی مینمایند که دو طرف کاملا همسطح گردند .
پس از مدتی که چسب کاملا خشک شد و سطچ کار کاملا یکپارچه شد با استفاده از ابزار سمباده برقی تمام محل های اتصال را تا زمانی که کاملا همسطح و یکپارچه شوند میسایند بطوریکه پس از اتمام اصلا محل اتصال قابل تشخیص نمیباشد و در آخر توسط دستگاه سمباده آبی و صیغل کاری و ابزار پولیش ؛ سطوح را صیغلی و یکپارچه مینمایند و نتیجه نهایی از نظر بیننده اینطور مینماید که یک تکه سنگ بزرگ دقیقا مناسب کابینت آشپزخانه شما از دل کوه اختصاصا برایتان آورده شده است .

 

کورین

کورین

برند های کورین در بازار کدامند؟

از شرکت های تولید کننده کورین. می توانیم به شرکت کورین سامسونگ و شرکت کورین الجی و شرکت کورین_هانکس نام ببریم.

 

کورین الجی

کورین الجی

چرا از سنگ کورین استفاده کنیم؟

سنگ کورین، ویژگی ها و نکات مثبت بسیار زیادی دارد که چند نمونه از این ویژگی ها در پایین ذکر شده است.

۱_ زیبایی و دوام :

براق بودن سطوح صفحات سنگ کورین. باعث زیبایی هرچه بیشتر محیط می گردد.

۲_ تنوع در انتخاب رنگ:

هنگام انتخاب رنگ دست شما بسیار باز است . زیرا تنوع رنگ در محصولات کورین، بسیار زیاد بوده و همچنین این تنوع در طرح و دانه بندی این محصولات دیده می شود.

۳_ سطوح یکپارچه و بدون درز:

دیگر خبری از درز میان اتصالات صفحه نیست! صفحات سنگ کورین، سطحی یکپارچه دارند و میتوان آن را خم و به شکل دلخواه طراحی کرد.

۴_ مقاوم و ترمیم پذیر:

در صورت ایجاد خط و خش می توان با پولیش زدن روی صفحات کورین، دوباره سطحی کاملا صاف و بدون هیج خطی داشت، همچنین میتوان صفحات کورین را در صورت شکستگی و … ترمیم کرد و بصورت اولیه برگرداند.

۵_ ضد لک ، ضد آب ، ضد باکتری و حریق

یکی از ویژگی هایی که کورین نسبت به سنگ کوارتز و صفحات چوبی دارد و می توان از آن نام برد خاصیت ضد آب و حریق بودن این محصول میباشد. شما شاید پس از استفاده از صفحات چوبی کابینت در آشپزخانه خود پس از مدتی با این صحنه مواجه شوید که این صفحات به مرور زمان فرسوده شده و با نفوذ آّ به داخل آن حالت بادکرده پیدا کرده و از زیبایی آن کاسته شود ولی در صورتی که از کورین در صفحات آشپزخانه و کانتر جزیره خود استفاده کنید هیچ وقت با این صحنه ها مواجه نخواهید شد.

۶_ مقاومت خوب در برابر مواد اسیدی و شیمیایی

کورین بر خلاف سنگ کوارتز و کابینت که ممکن است در برابر برخی از مواد اسیدی مقاومت نداشته باشند و در صورتی که در معرض این مواد قرار بگیرند ممکن است با آنها واکنش داده و از بین بروند اینگونه نبوده و در برابر مواد اسیدی و شیمیایی با توجه به آزمایش های انجام شده مقاومت خوبی از خود نشان داده است.

۷_ عمر مفید طولانی.

کورین، نسبت به سنگ کوارتز و کابینت عمر مفید طولانی تری دارد و سالهای بیشتری از این محصول در صورت نگهداری درست می توان استفاده کرد.

۸_ قابلیت بریده شدن، سوراخ کردن و خم کردن.

بر خلاف سنگ کوارتز که عمل شکل دادن و طراحی بر روی آن سخت بوده و نمی توان به راحتی طرح کلی مد نظر را بر روی آن پیاده کرد و برش داد سنگ_کورین این ویژگی را نداشته و به آسانی به هر نوع شکلی که مشتری بخواهد می توان آن را برش داده و حتی حالت خم به آن داد و در مکان مورد نظر استفاده کرد.

۹_ مقاوم در برابر ضربه و فشار شدید.

کورین، در برابر ضربه و فشار شدید نیز مقاومت خوبی دارد و از بابت قراردادن وسایل مختلف بر روی صفحه کورین کابینت خود هیچگونه نگرانی نداشته باشید و به راحتی هر وسیله ای را که خواستید می توانید بر روی صفحه کورین آشپزخانه یا صفحه کورین میز کاری خود قرار دهید.

 

سنگ مصنوعی کورین

سنگ مصنوعی کورین،

 

 

 

گروه معماری دکورساز با سالها تجربه در زمینه اجرای کورین و داشتن نمایندگی کورین_سامسونگ و کورین_الجی و کورین هانکس انواع طرح های جدید و جذاب سنگ کورین را در ابعاد و فرم های مختلف در منازل شما اجرا و پیاده سازی میکند.

 

 

۰۲۱-۲۲۸۶۲۶۷۵ – ۰۲۱-۸۸۶۶۲۴۱۷
۰۹۱۲۰۹۲۱۴۳۰ – ۰۹۱۲۲۲۰۶۸۳۲
گروه معماری دکورساز
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.