خرید بک لینک خرید هاست ارزان
بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۲

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۲

5 / 0
[ 0 رای ]

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۲

اگر در بازار ارز دیجیتال فعال باشید، حتماً نام استخراج به گوشتان خورده‌ است. سال‌ها پیش، مردم به این امید که طلا یا فلزی گران‌بها پیدا کنند، بیل به دست می‌گرفتند و مشغول حفاری زمین می‌شدند. امروز هم فرایند استخراج ادامه دارد اما نه با بیل!

همان‌طور که از گذشته تابه‌حال طلا و فلزات گران‌بها از معادن استخراج شده‌اند، امروز نیز ارزهای دیجیتال با ارزشی مانند بیتکوین استخراج می‌شوند. بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال مشغول به کار استخراج (Mining) هستند. ممکن است بپرسید که استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟ و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟ در ادامه به پاسخ این سؤال‌ها می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 استخراج ارز دیجیتال چیست؟

از آن‌جایی که تراکنش بیشتر ارزهای دیجیتال در شبکه همتا به ‌همتا (Peer to Peer) انجام می‌شود، دیگر نیازی به حضور طرف سوم یا واسطه در معامله نیست، به این معنی که برای انجام تراکنش‌ها نیازی به نهادهای متمرکز یا بانک‌ها نداریم. بااین‌وجود، امنیت شبکه‌ها چگونه تأمین می‌شود؟

ماینرها مسئولیت تأمین امنیت شبکه‌های همتا ‌به‌ همتا را بر عهده دارند. تراکنش‌های شبکه‌ همتا به‌ همتا شامل انتقال سکه،‌ اجرای قراردادهای هوشمند و خریدوفروش رمز ارز هستند. پس از‌ آن‌که این تراکنش‌ها از سوی کاربران شبکه یا نودها (Node) اعتبارسنجی شدند، باید در بلاکچین ثبت و پردازش شوند.

هیچ نهاد و مرکزی وجود ندارد که با ضریب اطمینان بسیار بالا و به‌تنهایی بتواند فرایند پردازش تراکنش‌ها را بر عهده بگیرد، به همین دلیل ماینرها با استفاده از تجهیزات کامپیوتری و دستگاه‌های محاسباتی مخصوص، کمک ‌می‌کنند تا فرایند پردازش تراکنش‌ها انجام شود. سؤالی که مطرح می‌شود این است که این فرایند چه سودی برای ماینرها دارد؟

پس از پایان فرایند پردازش هر بلاک، می‌توان آن بلاک را استخراج کرد. اگر ماینری بتواند بلاکی را پردازش کند، از شبکه پاداشی می‌گیرد که به آن «پاداش بلاک» (Block Reward) می‌گویند. علاوه‌براین، کارمزد مربوط به تراکنش نیز به ماینر تعلق می‌گیرد.

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟

بسیاری از فعالان بازار باور دارند که استخراج ارزهای دیجیتال کاری بسیار سودآور و عاقلانه است، چراکه تنها با ابزارهایی ازجمله CPU، کارت گرافیک (GPU) و ASIC می‌توانید ارز دیجیتال استخراج کنید و از این راه درآمد کسب کنید. البته این کار نیاز به دانش و تخصص دارد و اگر این دانش و تخصص را نداشته باشید متضرر خواهید شد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اگر دانش کافی را ندارید به‌جای استخراج، ارز بخرید. برای خرید ارز دیجیتال از ایران می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال تبدیل استفاده کنید که یکی از معتبرترین صرافی‌های کشور است. این صرافی در عین سرعت، امنیت تراکنش‌های شما را نیز تأمین می‌کند. درنتیجه با استفاده از این صرافی ایرانی می‌توانید با خیال راحت ‌ترید کنید.

اگر دانش کافی و اولیه را دارید و مصمم هستید خودتان ارز دیجیتال استخراج کنید، باقی مقاله را مطالعه کنید. در ادامه به بررسی استخراج بهترین ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

رمز ارز بیتکوین

اگر بیتکوین را در شرایطی خاص استخراج کنید، می‌تواند سود بسیاری به همراه داشته باشد. در حال حاضر توصیه ما این است که بیتکوین را در کامپیوترهای شخصی خود استخراج نکنید، در عوض می‌توانید تجهیزات ویژه استخراج را تهیه کنید یا از استخراج ابری استفاده کنید. در این زمینه ECOS می‌تواند راه شما را هموار کند.

درواقع ECOS پلتفرمی است که به استخراج بیتکوین می‌پردازد. با استفاده از این پلتفرم از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهید شد. یکی از این مزایا آن است که پلتفرم ECOS هم از روش ابری و هم از طریق ASIC به استخراج بیتکوین می‌پردازد. البته در نظر داشته باشید که حداقل هزینه‌ای که باید برای استخراج ابری بپردازید ۵۰ دلار است.

یکی دیگر از مزایای پلتفرم ECOS، برخورداری از یک ماشین‌حساب حرفه‌ای است. این ماشین‌حساب می‌تواند با محاسبات حرفه‌ای، محل مناسبی را برای استخراج بیتکوین انتخاب کند. علاوه‌بر‌این، پلتفرم ECOS امکان پرداخت روزانه را هم برای شما فراهم کرده است و می‌توانید اپلیکیشن مخصوص آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

پلتفرم ECOS همچنین به کیف پول‌های دیجیتال، سبدهای سرمایه‌گذاری و صرافی‌ها متصل می‌شود و پس از ثبت‌نام در آن می‌توانید تا یک ماه به‌صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنید.

ورت کوین یا Vertcoin

رمز ارز ورت کوین را می‌توان با استفاده از کارت گرافیک استخراج کرد، به همین دلیل نیز تا حد ممکن غیرمتمرکز است. ارز دیجیتال Vertcoin یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماینرهای شخصی جهت استخراج به شمار می‌رود. در ادامه به ویژگی‌های این رمز ارز می‌پردازیم.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که رمز ارز ورت کوین را نمی‌توان از طریق ASIC و CPU استخراج کرد. برای استخراج این رمز ارز می‌توان از نرم‌افزار VerthashMine استفاده کرد. اما با چه نوع کارت‌های گرافیک می‌توان رمز ارز ورت کوین را استخراج کرد؟

با استفاده از کارت‌های گرافیک RTX 2080، GTX 1080، Vega64، Radeon RX 560 و GTX 1660 می‌توانید رمز ارز ورت کوین استخراج کنید. البته راه‌های دیگری نیز برای استخراج رمز ارز ورت کوین وجود دارد.

برای استخراج این رمز ارز می‌توانید از استخرهای استخراج نیز استفاده کنید. استخرهای استخراجی مانند miningpoolhub، Coinotron، Bitpoolmining و zpool به شما در زمینه استخراج کمک می‌کنند.

رمز ارز گرین یا Grin

ارز دیجیتال گرین از آن دسته رمز ارزهایی است که لقب «خصوصی» را به خود اختصاص داده است. رمز ارز گرین تراکنش‌های خصوصی را بین افراد یا پلتفرم‌ها انجام می‌دهد. این ارز دیجیتال مخصوص کسانی است که نمی‌خواهند تراکنش‌هایشان به‌راحتی ردیابی شود. در پلتفرم Grin مبلغ ارسالی و دریافتی را نمی‌توان به‌صورت عمومی مشاهده کرد. ممکن است بپرسید چگونه می‌توان رمز ارز گرین را استخراج کرد؟

رمز ارز گرین را می‌توان با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Gminer، Cudo Miner، GrinColdMiner و LolMiner استخراج کرد. نکته قابل‌توجه این است که تمامی نرم‌افزارهای نام‌برده، به‌صورت رایگان در دسترس هستند. همچنین برای استخراج ارز دیجیتال گرین می‌توانید از استخرهای استخراج ۲miners و F2pools استفاده کنید. علاوه‌براین، می‌توانید این رمز ارز را به‌صورت انفرادی از طریق ASIC نیز استخراج کنید.

ارز دیجیتال مونرو (Monero)

این توکن ارز دیجیتال که به XMR نیز معروف است،‌ سال ۲۰۱۴ با هدف حفظ حریم خصوصی و ایجاد هویت ناشناس، وارد بازار ارز دیجیتال شد. رمز ارز مونرو تابه‌حال عملکرد مالی بسیار مطلوبی از خود نشان‌ داده است، به همین دلیل یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج به شمار می‌آید. اما چه دلیلی باعث شده تا رمز ارز مونرو به یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال استخراج‌شده تبدیل شود؟

از آن‌جایی که در فرایند استخراج رمز ارز مونرو، به فناوری‌هایی ازجمله ASIC نیازی نیست، این رمز ارز بسیار سودآور است. جالب است بدانید که رمز ارز مونرو در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت، رتبه بسیار خوبی را از آن خود کرده است.

ناگفته نماند که استخراج مونرو فرایندی کم‌هزینه است. برای استخراج رمز ارز مونرو نیازی به خرید CPU ندارید. اگر هم هنگام استخراج از CPU استفاده کنید، انرژی زیادی مصرف نمی‌کند. معمولاً هر ۲۴ ثانیه می‌توان یک مونرو استخراج کرد. پاداشی که ماینر در این فرایند می‌گیرد، ۵ XMR است.

رمز ارز مونرو را می‌توان به‌صورت انفرادی و با استفاده از کارت‌های گرافیک نام‌برده استخراج کرد. همچنین می‌توانید از استخرهای استخراج Nanopool، SupportXMR، MineXMR و Monero.Crypto-pool استفاده کنید.

برای شروع استخراج ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال مونرو بهترین گزینه است، چراکه فرایند استخراج آن بسیار ساده و کم‌هزینه است.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.