خرید بک لینک خرید هاست ارزان
دکتر روانشناس | روانشناس خوب | دکتر روانشناس بالینی

دکتر روانشناس | روانشناس خوب | دکتر روانشناس بالینی

5 / 0
[ 0 رای ]

دکتر روانشناس | روانشناس خوب | دکتر روانشناس بالینی

روانشناسان دارای مدرک دکترای روانشناسی هستند و غالباً تحصیلات پیشرفته را در همان زمینه دریافت کرده اند. وظیفه آنها تشخیص مشکلات روحی و روانی بیماران و مراجعین و تعیین معالجات براساس مشاهدات است. آنها نقش مهمی در ارائه پشتیبانی و راهنمایی دارند و می توانند به بیماران کمک کنند تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند ، آنچه را که اتفاق می افتد درک کنند و احساسات خود را برای تعیین بهتر مراحل بعدی روشن کنند.

حتما بخوانید: روانشناس کودک .

ویژگی های برتر یک دکتر روانشناس خوب

اشتیاق برای یادگیری

تعهد به یادگیری مادام العمر یک روانشناس ذیصلاح را نشان می دهد. از آنجا که به طور مداوم ایده های جدید و رویکردهای درمانی ظهور می کنند ، روانشناسان باید با حضور در سمینارها ، بررسی یافته های تحقیق مبتنی بر شواهد و مشاوره با همکاران ، در حرفه خود به روز بمانند. اگر روانشناس آمادگی کافی برای کار با یک نوع مراجع یا موقعیت خاص را نداشته باشد ،با توصیه های نادرست یا تشخیص نادرست می تواند به مشتری آسیب بزرگی وارد کند. روانشناسان باید خودآگاهی داشته باشند تا مبحثی را در خود که نیاز به آموزش بیشتری دارند بشناسند

حتما بخوانید : دکتر آرش رستمی | دکتر روانشناس بالینی.

همدلی

  روانشناسان  همدلی و نگرانی واقعی را ابرازمی کند . دکتر روانشناس  به تفاوت های ظریف در تن صدا و زبان بدن توجه می کنند. مهارت هایی مانند گوش دادن فعال و تأمل ، مراجع را ترغیب می کند تا افکار ، احساسات و عقاید سرکوب شده را به اشتراک بگذارد. روانشناسان با درک و پذیرش احساسات قدرتمند فرد که تخلیه می شوند ، ارتباط برقرار می کنند. آنها واکنش ها و احساسات خود را هنگام کار با مراجعان هرچند از نظر قانون گناهکار ، مانند مجرمان جنسی ، در تلاش برای درک آنها و ایجاد تغییر ، مدیریت می کنند.

توانایی حل مسئله

روانشناسان حاضر در کلینیک روانشناسی بوجیکا در برابر اصرار برای دادن راهکار مستقیم به مراجع مقاومت می کنند. درعوض ، روانشناسان در مشاوره حضوری یا در مشاوره آنلاین  صبر نشان می دهند تا مراجع مسئله را باز کند ، مشکلات را شناسایی کند و دلایل نارضایتی از شرایط زندگی خود را بیان کند. انگیزه درمان با اشاره به اختلاف بین اهداف مراجع و رفتارهای غلط او ایجاد می شود. اهداف مورد بحث قرار گرفته و برنامه درمانی تهیه شده که مراحل بعدی درمان را تشریح می کند.

مرزهای مناسب

روانشناسان مرزها را رعایت می کنند و هرگز از خط ارتباط حرفه ای و درمانی عبور نمی کنند. آنها فاصله شخصی مناسب را حفظ می کنند. بعد از ساعاتی که روانشناس در دسترس نباشد ، به مراجعین دستورالعمل کمک می دهند. هرگز با مراجع روابط عاشقانه برقرار نمی کنند.

مراجعین اغلب احساس نزدیکی با مشاوران خود دارند و ممکن است آنها را دوست بدارند. برای نشان دادن سپاس خود ، آنها ممکن است گلها یا هدایایی برای مشاور خود تهیه کنند . تماس تلفنی اواخر شب با مشاور می تواند از طرف مراجع اتفاق بیفتد و مراجع فقط بخواهد صحبت کند. ممکن است احساسات عاشقانه یا جنسی نسبت به مشاور بیان شود.

مشاوران بهداشت روان باید مرزهای حرفه ای مناسبی را ایجاد و حفظ کنند و روابط را به این ترتیب تعریف کنند. به طور کلی ، هدیه های کوچک و بدون قصد عاشقانه ممکن است در صورت لزوم پذیرفته شوند. رفتار غیر اخلاقی مرجع باید گزارش شود حتی اگر این ممکن است شرایط کاری مشاور را به هم بریزد.

قابل اعتماد بودن

مراجعین تشخیص می دهند که آیا یک روانشناس قابل اعتماد است یا خیر. روانشناسان با تأکید بر محرمانه بودن جلسه مشاوره بیان می کنند می توان به آنها اعتماد کرد. به عنوان بخشی از مراحل اولیه مشاوره ، مراجعین از حقوق حریم خصوصی خود مطلع شده و از استثناء احتمالی در مورد محرمانه بودن ، هنگام بروز اتفاقاتی مانند تهدیدات صدمات قریب الوقوع به خود یا دیگران مطلع می شوند. روانشناسان به مراجع اطمینان می دهند که آزاد هستند بدون قضاوت ، افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارند.

صبر

روانشناسان واقع گرا هستند آنها می دانند رفتارهای ناسازگارانه و طولانی مدت نمی توانند به سرعت در معرض آگاهی و تحول قرار گیرند. آنها بجای اینکه به مراجع بگویند چه چیزی را تغییر دهد و چگونه آن را تغییر دهد ، با صبر و حوصله مراجع را در روند کشف خود راهنمایی می کنند. آنها قبول دارند که پیشرفت غیرخطی است و عقب نشینی و انصراف از تغییر در مواقع خستگی ممکن است اتفاق بیفتد. به عنوان مثال روانشناس کودک در مقابل رفتار های منفی کودک صبوری نشان میدهد تا به مرور بتواند با کودک ارتباط برقرار کند..

هماهنگی ارزشهای درونی با شخصیت ظاهری

روانشناسان باید با پایبندی به اخلاق به هر آنچه که به دیگران توصیه می کنند یا برای آنها تجویز می کنند باور داشته باشند و آن موارد از ارزش های شخصی خودشان نیز باشد.

نژادپرستی فرهنگی ممنوع

خودآگاهی و تعهد به تنوع ،وجود یک روانشناس درست را نشان می دهد. روانشناسان آگاه ساختارهای اجتماعی مانند نژاد ، قدرت ، امتیاز و ظلم سیستمی را درک می کنند. آنها ضمن تلاش برای منصفانه ، عادلانه و فراگیر بودن در عمل ، تعصبات شخصی خود را می شناسند و با آنها مقابله می کنند.

رعایت مرزهای شایستگی حرفه ای

مشاوران بهداشت روان فقط از نظر اخلاقی موظف به مشاوره و تحقیق در زمینه هایی هستند که در محدوده شایستگی ، مدارک تحصیلی و سطح تحصیلات آنها قرار دارد. آنها باید به طور مناسب آموزش ببینند تا بدانند چگونه عواملی مانند نژاد ، عقاید فرهنگی ، هویت جنسیتی ، ناتوانی و منشأ ملی بر نیازهای مراجع و اهداف درمانی مطلوب تأثیر می گذارد. مراجع ممکن است یک تشخیص قبلی را که یک مشاور بهداشت روان جدید هنوز با آن روبرو نشده است ، مانند اختلال شخصیت چندگانه ، ذکر کند.

مشاوران بهداشت روان در ارزیابی صادقانه از مهارت خود با مسائل اخلاقی روبرو هستند. آنها باید یک هسته اخلاقی داشته باشند تا تشخیص دهند که چه زمانی باید مراجع را به متخصص مربوطه ارجاع دهند ، زیرا دانش آنها در یک مبحث برای درمان مراجع کافی نیست و ممکن است باعث آسیب شود.

کناره گیری هنگام مواجهه با مشکلات و درگیری های شخصی

روانشناسان از داشتن مشکلات شخصی مصون نیستند. اگر یک دکتر روانشناس به دلیل طلاق، عود مصرف مواد شیمیایی یا افسردگی شدید ، مشکلات عاطفی را تجربه می کند ، یک وظیفه اخلاقی برای او وجود دارد. اگر مسائل شخصی بر ثبات ، عینیت ، قضاوت یا تمرکز روانشناس تأثیر بگذارد ، ممکن است نیاز باشد او در مدتی که تحت درمان قرار دارد مرخصی بگیرد و کار خود را رها کند چون ممکن است با داشتن شرایط روحی نامناسب و توصیه های نادرست به مراجعین خود آسیب وارد کند.

.

برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانکاوی درهمه زمینه ها
و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا تماس بگیرید

۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸۰۲۱۲۶۷۶۷۹۴۵

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.