خرید بک لینک خرید هاست ارزان
کدام آموزشگاه زبان بهتر است؟

کدام آموزشگاه زبان بهتر است؟

5 / 0
[ 0 رای ]

کدام آموزشگاه زبان بهتر است؟

در دنیای امروزی اگر زبان بلد نباشید، حتی اگر تخصص بسیار زیادی هم در کار خود داشته باشید از همه رقبای خود عقب خواهید افتاد و راه پیشرفت را برای خودتان سد خواهید کرد. مسلط بودن بر زبان‌های خارجی علاوه بر اینکه در سفر به کشورهای دیگر به شما کمک خواهد کرد، در زندگی روزمره در هر جای این دنیا می‌تواند یک رمز موفقیت برای شما باشد. به همین دلیل اصلا نباید این موضوع را دست کم گرفت.
دغدغه بیشتر کسانی که می‌خواهند یک زبان خارجی را یاد بگیرند، آموزشگاه زبان است. آن‌ها نمی‌دانند که کدام آموزشگاه مناسب است و انتخاب مناسبی برای آن‌ها است. برای بسیار از افرادی که مشغله کاری زیادی دارند داشتن دوره یادگیری آنلاین زبان انگلیسی و دیگر زبان ها در آموزشگاه بسیار اهمیت دارد.
در این مقاله در کنار شما همراهان عزیز زبانسرا می‌خواهیم به بررسی یک آموزشگاه زبان خوب و ویژگی‌های آن بپردازیم.

ویژگی‌های آموزشگاه زبان مناسب

آموزشگاه زبان برای اینکه بتواند یک خدمت مفید و مناسب را برای زبان‌آموزان خود ارائه کند، باید از یک سری ویژگی‌ها برخوردار باشد. از این ویژگی‌ها می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم؛
مشتری‌مداری مناسب
استفاده از بهترین منابع آموزشی
بهره بردن از اساتید باتجربه
در دسترس بودن آموزشگاه زبان
تکمیل بودن دوره‌های آموزشی آن
تامین کردن بهترین فضای آموزشی
داشتن آموزش آنلاین
و مواردی دیگر از این دست.
در ادامه به توضیح راجع به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم، همراه ما باشید.

در دسترس بودن آموزشگاه زبان

امروزه و در عصر دیجیتال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر آموزشگاه زبان معتبری در دسترس بودن آموزشگاه است. یک آموزشگاه بزرگ می‌تواند با استفاده از اساتید مجربی که دارد در ساعات مختلف روز برای دانشجویان خود، کلاس‌های آنلاین برگزار کند. کلاس‌های آنلاینی با کیفیت بالا، که در ساعات مختلف برگزار می‌شوند؛ این اجازه را به زبان‌آموزان می‌دهد تا هر جایی که هستند بتوانند سر کلاس حاضر شوند و روند درسی خود را دنبال کنند‌. متدی که در اکثر کشورهای دنیا در حال اجرا است و دانشجویان بیشترین رضایت را از آن دارند. اینگونه نیازی به رفت و آمد برای حضور در کلاس نیست و از هر جایی می‌توان به بهترین اساتید دسترسی پیدا کرد.

تکمیل بود دوره های آموزشی زبان

مورد بعدی که در مورد یک آموزشگاه زبان معتبر حائز اهمیت است، تکمیل بودن دوره‌های آموزشی آن است. در کشور ما به اندازه‌ای که به زبان انگلیسی توجه شده است، به دیگر زبان‌ها اهمیت داده نشده است. درست است که زبان انگلیسی بزرگ‌ترین و به نوعی مهم‌ترین زبان بین‌المللی است اما زبان‌های دیگر نیز مانند دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی کاربردهای بسیاری دارند. یکی از این کاربردها مهاجرت است. کسی که می‌خواهد به کشورهای غیر انگلیسی زبان مراجعه کند به یادگیری زبان دیگری نیاز دارد. به همین علت هم یک آموزشگاه زبان خوب باید علاوه بر اینکه زبان انگلیسی را به طور کامل پوشش می‌دهد، زبان‌های دیگر را نیز به دانشجویان خود یاد بدهد. از دیگر زبان‌های مهم که در کشور ما آموزش داده می‌شوند می‌توان به فرانسوی، آلمانی و ترکی استانبولی اشاره داشت.

بررسی متد های آموزشی زبان

متدهای آموزشی مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد که هر آموزشگاه زبان ممکن است از یکی از آن‌ها یا از چند روش به صورت ترکیبی استفاده کند. این متدها مدل‌های مختلفی دارند که برخی از آن‌ها بر اساس تقویت یک مهارت خاص در زبان است و برخی دیگر به طور کلی زبان را تقویت می‌کنند.
یکی از این روش‌ها که خیلی کاربرد دارد روش GTM است. grammar translation method یک متد آموزش زبان قدیمی است که در آن هدف اصلی تقویت دو مهارت است. مهارت‌های reading و writing که به نوعی اصلی‌ترین مهارت‌های یادگیری یک زبان جدید است. این متد بر اساس ترجمه و یادگیری گرامر است و توجه خاصی به تلفظ کلمات ندارد.
روش مستقیم یک نسخه به روز و بسیار کاربرد است که در آن هیچ استفاده از ترجمه و زبان مادری نمی‌شود. در این روش اساتید فقط از زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید استفاده می‌کنند‌ و به مرور زمان شما با درگیری با آن زبان به مهارت لازم می‌رسید.
روش بعدی متد گفتاری شنیداری است. در این روش همه چیز بر اساس مکالمات یاد گرفته می‌شود. هیچ آموزش خاصی راجع به گرامر به زبان‌آموز داده نمی‌شود و همه چیز در این مکالمات گنجانده می‌شود.
متدهای دیگری نیز چون متد سکوت، پیشگویی و مواردی دیگر از این دست وجود دارد که ممکن یک آموزشگاه زبان از یکی از این روش‌ها یا ترکیبی از این موارد استفاده کند. بعضی از آموزشگاه های زبان مانند زبانسرا دات آی آر دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی برگذار می کنند تا زبان آموزان بتواند با تدریس و متد های جدید آموزش زبان انگلیسی آشنا شوند.

بررسی اساتید آموزشی

اساتید آموزشی حاضر در آموزشگاه زبان بسته به دوره‌ای که آموزش می‌دهند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. علاوه بر سواد کافی که در اساتید گرامی قطعا وجود دارد، باید اساتیدی که آموزش آیلتس می‌دهند توانایی شبیه‌سازی این آزمون را داشته و به زبان‌آموزان خود نحوه صحیح شرکت در آزمون را نیز بیاموزند. یا اساتیدی که در کلاس‌های مکالمه تدریس می‌کنند باید بتوانند هم یک کلاس مفرح را با بیشترین مشارکت شکل دهند و هم توانایی ایجاد فضاهای مختلف را برای مکالمات متفاوت داشته باشند.
پس با توجه به نوع کلاس، تدریس، سنین زبان‌آموزان و مواردی دیگر از این دست باید اساتیدی با توانایی‌های مختلف انتخاب شوند. البته تمامی آموزشگاه زبان معتبر و بزرگ از بهترین اساتید در کادر خود استفاده می‌کنند.

معرفی چند آموزشگاه زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان انگلیسی در سراسر ایران بسیار زیاد هستند. اما اگر می‌خواهید یک نتیجه خوب از شرکت در کلاس‌های زبان بگیرید باید در یک آموزشگاه زبان معتبر و باتجربه نام‌نویسی کنید. اگر بخواهیم چندین آموزشگاه زبان قدرتمند و قدیمی را برای شما نام ببریم باید به این موارد زیر اشاره کنیم؛
آموزشگاه ایران اروپا
آموزشگاه سفیر
آموزشگاه ایران کمبریج
آموزشگاه زبانسرا دات ای ار
آی زبان
زبانمهر
آکادمی آفاق
و مواردی دیگر از این دست که هر کدام با داشتن چندین دهه سابقه و استفاده از اساتید مجرب در رده بهترین آموزشگاه‌های ایران قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله در کنار شما همراهان عزیز زبانسرا، به بررسی ویژگی‌های آموزشگاه زبان خوب و معتبر پرداختیم. گفتیم که ویژگی‌هایی چون در دسترس بودن و پوشش زبان‌های مختلف از مهم‌ترین مواردی است که یک آموزشگاه خوب دارد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید یک زبان را یاد بگیرید حتما در یک آموزشگاه خوب و معتبر نام‌نویسی کنید تا هم روند آموزشی خوبی داشته باشید. هم بر اساس متدهای روز دنیا و با استفاده از بهترین منابع آموزشی روند یادگیری خودتان را به خوبی طی کرده و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید‌.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.