خرید بک لینک خرید هاست ارزان
۷ دلیل فروش پایین آنلاین شاپ شما

۷ دلیل فروش پایین آنلاین شاپ شما

5 / 0
[ 0 رای ]

اگر سایت‌تان برای مدتی افت کرده است و نمی‌توان آن را ارتقا دهید یا به واسطه بازدید پایین یا نرخ تبدیل ضعیف فروش سایت فروشگاهی شما کم شده ست، احتمالا می‌خواهید دلیل آن را بدانید. دراین مقاله ما به شما یاد می‌دهیم که چطور به صورت سیستماتیک سایت فروشگاهی خودتان را ارزیابی کرده و علت فروش پایین را پیدا کنید و سایت‌تان را بهینه کنید تا بتوانید درامد بیشتری از سایت به دست بیاورید. خوشبختانه پیدا کردن دلایل فروش پایین آنلاین‌شاپ‌ها اصولا سخت نیست و می‌توان دلیل احتمالی این اتفاق را از بین چند عامل محدود پیدا کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل کم شدن فروش آنلاین شاپ ها

پاسخگویی ضعیف

اگر سایتی ترافیک دریافت می‌کند اما هیچ فروشی ندارد، به این معنی است که خریداران پیش از تصمیم به خرید به کمک بیشتری نیاز دارند. این درحالی است که بیشتر آنلاین‌شاپ‌ها فقط پشتیبانی ایمیل دارند و در چنین شرایطی کاربر نمی‌تواند پاسخ سوالاتش را پیدا کند یا حتی دلیل قطعی برای اعتماد کردن به سایت پیدا کند. به یاد داشته باشید که پشتیبانی ایمیل ضعیف‌ترین نوع پشتیبانی است و میانگین زمان پاسخ ایمیل حدود ۲۴ ساعت است. در دنیای پرسرعت امروز مشتری تمایل زیادی برای منتظر ماندن ندارد و خیلی زود از این موضوع خسته می‌شود. همچنین پشتیبانی تلفنی با اینکه سرعت زیادی دارد، در زمان‌های بالا رفتن فروش ممکن است زمان مشغول بودن خطوط بالا برود. این درحالی است که برخی از خریداران ترجیح می‌دهند که خیلی سریع به جواب سوال‌شان برسند. برای مثال ممکن است سوالی در خصوص ویژگی‌های محصول شما داشته باشند یا نگرانی در خصوص دیرکرد بسته ارسالی خود داشته باشند. در این موقع بهتر است که خیلی سریع به او پاسخ بدهید و اعتمادش را جلب کنید. بهترین گزینه برای این مواقع چت آنلاین است. در این حالت میانگین زمان انتظار کاربر به ۱۰ ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

توصیه ما این است که در صفحه تماس با ما به جز تماس با ایمیل و تماس تلفنی امکان چت آنلاین را هم اضافه کنید. به این ترتیب مشتریان و کاربران سایت شما را به عنوان یک فروشنده پاسخگو و قابل اعتماد شناخته و همچنین به خاطر دریافت نکردن پاسخ سوالات‌شان خریدشان را به بعد موکول نمی‌کنند.

غیرقابل اعتماد بودن

افزایش بازدید سایت اهمیت زیادی دارد اما اگر ترافیک زیادی برای سایت‌تان جذب کنید اما نتوانید بازدید را به خرید تبدیل کنید، عملا زحمات‌تان به هدر می‌رود. همانطور که گفتیم جلب اعتماد در پروسه خرید اینترنتی اهمیت زیادی دارد. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۱۷ درصد از کاربران سبد خرید را نیمه کاره رها می‌کنند چرا که درنهایت نمی‌توانند به فروشگاه اعتماد کنند. به همین خاطر بیشتر سایت‌ها دارای نماد اعتماد هستند تا این نگرانی‌ها را کاهش دهند. همچنین ارائه برخی از آپشن‌ها مانند ضمانت بازگشت پول، روش‌های مختلف پرداخت، گزینه ارسال رایگان و غیره می‌تواند در نهایت اعتماد مشتری را جلب کند.

طراحی ضعیف

مهم نیست که در آنلاین شاپ خود چه می‌فروشید یا حتی چقدر هزینه برای سفارش پروژه سئو خود کرده‌اید. اگر طراحی سایت وضعیت خوبی نداشته باشد، شما عملا شکست خورده‌اید. آیا آنلاین شاپ شما جذاب و حرفه‌ای به نظر می‌رسد یا نه؟ آیا استفاده از آن آسان است؟ اگر خودتان به صورت تصادفی با یک سایت مشابه برخورد بکنید، آیا خرید می‌کنید؟

برای اینکه از میزان موفقیت آنلاین شاپ‌تان برای جذب کاربران آگاه شوید، لازم است که این سوالات را از خودتان بپرسید. برای اینکه یک سایت زیبا داشته باشید، می‌توانید سفارش طراحی سایت را به یک برنامه‌نویس بدهید تا سایت را مطابق خواسته شما طراحی کند یا اینکه از قالب‌های آماده که به اندازه کافی خاص و جذاب هستند استفاده کنید.

تصاویر با کیفیت پایین

به عنوان یک آنلاین شاپ، مهم‌ترین ابزار برای معرفی محصولات‌تان تصاویری هستند که از محصول منتشر می‌کنید. تصاویری که توسط یک عکاس آماتور ثبت شده‌اند یا تصاویری که کیفیت پایینی دارند، قطعا کاربران را از سایت شما فراری می‌دهند. عکس‌ها باید طوری باشند که تمام مشخصات و جزئیات محصول را نشان دهند و از طرفی به اندازه کافی جذاب باشند تا کاربر تحریک به خرید کالا شود. عکس‌ها باید طوری گرفته شوند که برای هدف متقاعد کردن کاربر برای خرید کالا مفید باشند. همچنین عکس‌ها بهتر است که با تم کلی سایت‌تان هم مطابقت داشته باشند. بهتر است برای عکاسی محصولات از خدمات عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید تا یک عکاس حرفه‌ای و باتجربه بهترین عکس‌ها را برای شما ثبت کند.

سیاست‌های مرجوعی نامشخص یا ناعادلانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که کاربران پیش از خرید آن را بررسی می‌کنند، شرایط مرجوع کردن کالا است. مطالعاات نشان می‌دهد که:

اگر مرجوع کردن کالا ساده باشد، ۹۲ درصد از کاربران دوباره اقدام به خرید می‌کنند

۷۹ درصد از کاربران می‌خواهند که مرجوع کردن با ارسال رایگان انجام شود

۶۷ درصد از کاربران هم سیاست‌های مرجوع کردن کالا را پیش از خرید بررسی می‌کنند.

اگر یک آنلاین شاپ دارید، مرجوع شدن برخی از کاربران اجتناب ناپذیر است. پس اطمینان حاصل کنید که سیاست‌های مرجوع کردن کالا به اندازه کافی منصفانه بوده و می‌تواند کاربران را راضی نگه دارد.

جذب ترافیک نامناسب

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث کم شدن فروش یک آنلاین شاپ می‌شود این است که شما ترافیک نامناسب را برای سایت‌تان جذب می‌کنید. برای مثال اگر محصولات شما شامل اکسسوری‌های مردانه است، جذب ترافیک کاربران خانم چندان برای شما مناسب نیست و چنین ترافیکی در نهایت نرخ تبدیل پایینی خواهد داشت.

برای اینکه ترافیک مناسب را جذب کنید، باید به دنبال کاربران علاقه‌مند باشید. درغیر این صورت نرخ تبدیل شما پایین آمده و کاربران اقدام به خرید نمی‌کنند. برای اینکه درگیر این اشتباه نشوید، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید به طوری که جامعه هدف را به درستی جذب سایت شما بکند. همچنین مطمئن شوید که به پلت‌فرم‌هایی تبلیغ بدهید یا تبادل لینک انجام دهید که کاربران آن جز جامعه هدف شما باشند. برای مثال برای آنلاین شاپ اکسسوری مردانه تبادل لینک با سایت‌های لباس مردانه می‌تواند بیشترین بازه را برای‌تان به همراه داشته باشد.

لینک‌سازی داخلی نامناسب

اگر بعد از بررسی آنالیزهای سایت متوجه شدید که بازدیدکنندگان سایت برای مدت زیادی در سایت می‌مانند اما در نهایت هیچ عمل منطقی انجام نمی‌دهند، می‌تواند ناشی از این باشد که آن‌ها نمی‌توانند از امکانات سایت شما استفاده کرده و چیزی که در پی آن هستند را پیدا کنند.

در صورتی که لینک‌سازی داخلی سایت شما درست نباشد، این احتمال وجود دارد که کاربران برای مدتی از هر صفحه به صفحه دیگر بروند اما نتوانند به چیزی که می‌خواهند برسند. برای اینکه این اتفاق برای شما نیفتد:

  • مطمئن شوید که دسته‌بندی محصولات را به درستی و به دقت انجام دهید و هر کالا در کتگوری مناسب خود قرار داشته باشد.
  • مطمئن شوید که کاربر می‌تواند خیلی سریع صفحات مورد نظر مانند صفحه تماس با ما، بررسی شرایط مرجوعی، صفحه پرداخت و غیره هدایت شود و مشکلی در این بین برای او پیش نمی‌آید.
  • همچنین یکی از مهم‌ترین امکاناتی که باید برای رهایی از این مشکل در سایت‌تان وجود داشته باشد، نوار جستجو است به طوری که کاربر به سادگی بتواند هر چه مد نظرش بود را به کمک آن نوار پیدا کند.
  • یک بار تمام دسته‌بندی‌ها و لندینگ‌پیج‌ها و صفحات مهم سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که چیدمان سایت درست و مطابق برنامه است.
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.