خرید بک لینک خرید هاست ارزان
رستوران و فست فود هوشمند

رستوران و فست فود هوشمند

5 / 0
[ 0 رای ]

اگر طعم غذاهای رستوران شما زبانزد خاص و عام است و هر روز روبه‌روی رستورانتان مشتریان بسیاری صف می‌کشند، باید به شما تبریک بگوییم. شما یک رستوران‌دار موفق هستید اما تنها ۵۰ درصد. دست‌پخت بی‌نظیر سرآشپز شما به‌تنهایی برای رضایت مشتریان کافی نیست. باید به تجربه خرید و رفاه آنها نیز فکر کنید. با داشتن یک رستوران یا فست‌فود هوشمند به این هدف می‌رسید اما بهترین راه برای هوشمندسازی رستوران و فست‌فود چیست؟ در این مقاله، به این سؤال مهم پاسخ می‌دهیم.

چرا رستوران و فست‌فود باید هوشمند شوند؟

این روزها بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و موفق دنیا از راهکارهای هوشمند برای بهبود تجربه مشتری و رونق کسب‌وکار خود کمک می‌گیرند. فناوری دیجیتال ساینیج به مشتریان شما این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن و به ساده‌ترین روش غذاهای دل‌خواه خود را سفارش بدهند.

علاوه‌براین، کیوسک‌های خودسرویس با نمایشگر‌های لمسی و محتوایی جذاب، توجه هر مشتری را به خود جلب می‌کنند. همین ویژگی به شما به عنوان صاحب رستوران یا فست‌فود فرصتی برای تبلیغ محصولات، خدمات و تخفیف‌ها موقع سفارش غذا را می‌دهد. به عنوان مثال، اگر مشتری در حال سفارش جوجه کباب است، روی صفحه نمایشگر در کنار منو، تبلیغ سالادهای جذابی که به خوشمزه‌تر شدن این غذا کمک می‌کنند را می‌بیند. در نتیجه، احتمال اینکه یکی از آن سالادها را به همراه جوجه کباب سفارش بدهد، بیشتر می‌شود. به‌هرحال، چه کسی از پیشنهادهای جذاب و خوشمزه استقبال نمی‌کند؟

 

از آن گذشته، راهکارهای دیجیتال ساینیج از طریق سیستم مدیریت محتوای آنلاین کنترل می‌شوند. این بدان معناست که شما می‌توانید محتوای تبلیغاتی، اطلاعات یا منوهای نمایش داده شده روی صفحه نمایشگرهای تجاری یا کیوسک‌ها را در هر زمان و از هر جایی تغییر بدهید و اصلاح کنید. به‌علاوه، با کمک دیجیتال ساینیج می‌توانید گزارش‌های دوره‌ای جامع و دقیقی از صورت‌حساب‌ها و ترجیحات مشتریان خود به دست آورید. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا به روشی هوشمندانه برای کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید.

راهکارهایی برای هوشمندسازی رستوران و فست‌فود

دیجیتال ساینیج از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است:

  • یک نرم‌افزار مدیریت محتوا مانند سامانه مدیریت محتوای نت بی؛
  • بخش سخت‌افزاری شامل کیوسک‌های تعاملی و نمایشگرهای تجاری ؛
  • محتوایی که شما باید بر اساس اهداف و نیازهای کسب‌وکار خود از طریق بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به نمایش دربیاورید.

این ۳ بخش در کنار یکدیگر به شما کمک می‌کنند تا رستوران و فست‌فودی هوشمند داشته باشید اما راهکارهای ایجاد شده توسط این بخش‌ها کدام‌اند؟

۱. نمایشگرهای تجاری در فضای باز

نمایشگرهای دیجیتالی در نمای بیرونی رستوران شما راهی عالی برای جلب نظر مشتریان هستند. غذاهای جدید منو، تبلیغات و اطلاعات مهم دیگر را با تصاویر و ویدیوهای فول HD به نمایش درآورید. علاوه‌براین، می‌توانید از طریق این نمایشگرها با ساکنین محله خود تعامل داشته باشید، با ترویج رویدادهای خیریه یا ابتکارات اجتماعی، حسن نیت خود را نشان دهید و حتی اطلاعاتی درباره راهنمای مسیر و پارکینگ‌های اطراف رستوران را به نمایش بگذارید.

۲. سفارش ساده‌تر با کیوسک سفارش‌گیر

به جای اینکه مشتریان را در صف‌های طولانی منتظر بگذارید، چند کیوسک سفارش‌دهی در گوشه و کنار رستوران نصب کنید. مشتریان شما می‌توانند با کمک این کیوسک فضای بسته، منوها را با آخرین تغییرات مشاهده کنند و از میان آنها غذاهای دل‌خواه خود را سفارش بدهند. می‌توانید برای نمایش این منوها کمی خلاقیت خرج کنید و به طور مثال، به جای نمایش نام غذاها، تصاویری واقعی از آنها به نمایش بگذارید. این تصاویر به جذابیت بیشتر محتوای شما کمک می‌کنند.

علاوه‌براین، همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، کیوسک‌ها این قابلیت را دارند که علاوه بر نمایش منو، غذاها یا پیش‌غذاهای دیگری را هم به مشتری پیشنهاد دهند. از این راه، درصد فروش و سودآوری شما بیشتر خواهد شد.

از آن گذشته، سفارش از طریق کیوسک، معایب سفارش‌دهی سنتی را ندارد. مشتریان این فرصت را دارند تا قبل از نهایی کردن سفارش خود آن را بارها بررسی کنند. در نتیجه، خطاهای سفارش کاهش می‌یابد و مشتریان راضی‌تر خواهند بود.

 

۳. پردازش سریع‌تر سفارشات با نمایشگر هوشمند

کاربرد نمایشگرهای تجاری فقط به تبلیغات محدود نمی‌شود. این نمایشگرها را می‌توانید برای پردازش سفارشات هم به کار ببرید. کافیست یک نمایشگر صنعتی بزرگ که به سامانه مدیریت محتوا متصل شده را روی دیوار آشپزخانه نصب کنید. کارکنان آشپزخانه و سرآشپز می‌توانند روی این نمایشگر زمان ارسال سفارشات، مدت‌زمان انتظار مشتری و موارد دیگر را مشاهده کنند. بنابراین، کارکنان به راحتی متوجه هر سفارش می‌شوند و آن را زودتر تحویل می‌دهند. برای تشخیص بهتر میان سفارش‌های داخل سالن غذاخوری و بیرون‌بر نیز می‌توانید رنگ‌بندی یا دسته‌بندی آنها را متمایز کنید.

زمان‌سنج‌ها یا شمارش معکوس را هم می‌توان روی صفحه نمایشگر به نمایش درآورد تا سفارشات سریع‌تر پردازش شوند. علاوه‌براین، می‌توانید تغییرات هر سفارش و درخواست‌های ویژه مشتریان را روی صفحه نمایشگر برجسته‌تر نشان دهید تا کارکنان سفارش‌ها را با دقت بیشتری آماده کنند.

وجود نمایشگرهای دیگری هماهنگ با این نمایشگر در سالن غذاخوری نیز به مشتریان کمک می‌کند تا مراحل انجام سفارش خود را بهتر پیگیری کنند.

۴. نمایش هوشمند منوها

همان‌طور که توضیح دادیم، محتوای نمایشگرهای تجاری و کیوسک‌ها از طریق سامانه مدیریت محتوا کنترل می‌شود. همین ویژگی به شما کمک می‌کند تا منوها را به صورت هوشمند به نمایش درآورید. به طور مثال، نمایش منوهای صبحانه، ناهار و شام در یک صفحه ممکن است مشتری را گیج و سردرگم کند. در عوض، با استفاده از سامانه مدیریت محتوا، نمایش منوهای هر وعده را زمان‌بندی کنید تا مشتری راحت‌تر غذاهای مورد علاقه خود در هر وعده را ببیند و انتخاب کند.

علاوه‌براین، مدیریت کیوسک و نمایشگر تجاری از طریق سامانه مدیریت محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا تغییرات لحظه‌ای در منو را زودتر و ساده‌تر به اطلاع مشتری برسانید.

۵. پرداخت سریع‌تر از طریق کیوسک تعاملی

ممکن است به دلایل مختلف ترجیح بدهید که به جای هوشمندسازی تمام بخش‌های رستوران یا فست‌فود، تنها بخش پرداخت را هوشمند کنید. برای این کار، کیوسک‌های پرداخت به کمک شما می‌آیند. کیوسک‌ پرداخت نوعی کیوسک تعاملی است که بارکدخوان و کارت‌خوان دارد. این کیوسک ممکن است به صورت دیواری یا استند کیوسک باشد. مشتری پس از سفارش غذا، از کارکنان شما رسیدی دریافت می‌کند. کافیست این رسید را روبه‌روی بارکدخوان نگه دارد تا اطلاعات پرداخت آن را روی صفحه نمایش کیوسک ببیند.

در نهایت نیز از طریق کارت‌خوان یا حتی کیف پول الکترونیکی و فناوری NFC هزینه را به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌کند.

کلام آخر

برای اینکه رستوران و فست‌فودی موفق داشته باشید، باید علاوه بر بهبود کیفیت غذاها، به خدمت‌رسانی بهتر نیز فکر کنید. راهکارهای دیجیتال ساینیج به بهبود تجربه مشتری و رونق کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. بهتر است که برای تجهیز رستوران و فست‌فود خود به این راهکارها، از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید. دیجی سان با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه راهکارهای هوشمند به شما در این راه کمک می‌کند.

نمایشگرهای تجاری دیجی سان، کیوسک‌های سفارش‌دهی و پرداخت در دو مدل استند کیوسک (سان رایز) و کیوسک دیواری (سان نست) فرصتی برای پیشرفت کسب‌وکار شما فراهم می‌کنند. کافیست با کارشناسان بخش فروش دیجی سان تماس بگیرید تا بر اساس ترجیحات شما و نیازهای کسب‌وکارتان بهترین راهکارهای هوشمند را به شما پیشنهاد دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران ۰
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
نظرات بسته شده است.